Словник термінів
Демоскопія
Розділ сучасної прикладної соціології, пов'язаний з вивченням суспільної думки за допомогою анкетування.
Демпінг
Продаж товару за цінами, значно нижче ринкових, іноді нижче собівартості. У багатьох західних країнах діють антидемпінгові законодавства, які захищають прибуток національних виробників і нерідко перешкоджають ввозу товарів з інших країн, пропонованих за зниженими цінами у зв'язку з недостатньою конкурентоспроможністю.
Диверсифікація
надання чому-небудь різнобічного, комбінованого, багатогалузевого характеру. // Поширення господарчої діяльності на нові сфери (розширення номенклатури продукції, видів наданих послуг тощо). Диверсифікація виробництва. 2. Стратегія зменшення ризику фірми за допомогою розподілу інвестицій та інших ресурсів між декількома напрямками діяльності – виробництвом різнорідних товарів та наданням різних послуг. // Проникнення фірм у галузі, які не мають прямого виробничого зв'язку або функціональної залежності від основної галузі їхньої діяльності.
Діагностика конкурентного середовища
Специфічний, самостійний етап маркетингового дослідження, необхідний для формування більше повного й точного уявлення про внутрішні мотиви поведінки конкурентів.
Дірект-мейл
Пряма поштова розсилка. Метод розсилання матеріалів поштою по заздалегідь підготовлених списках потенційних споживачів.