Словник термінів
Паблік рілейшнз
Public Relations - комунікативна активність, спрямована на формування гармонічних відносин із суспільством, звичайно відкрито оплачуване й використовувана як доповнення до реклами, здійснювана з метою інформування громадськості про фірму, її товарах, завоювання довіри й формування сприятливого іміджу.
Пабліситі
Один з напрямків паблік релейшнз. Являє собою неособисте й, як правило, неоплачуване комунікатором стимулювання попиту на його товар, послугу або саму фірму за допомогою поширення про їх комерційно важливих відомостей у засобах масової інформації.
Пабліситі (Publicity)
Неконтрольований метод розміщення повідомлень у ЗМІ, оскільки джерело повідомлення нічого не платить за їхнє розміщення. Пабліситі виконують сугубо комунікативну функцію, тоді як PR включає в себе й функцію управління.
Парті-Плент Party-Plant
Один із засобів стимулювання збуту. Організація демонстрації товару вдома під час спеціально влаштованого прийому гостей.
Патентний повірений
Представник заявника, що зареєстрований у Патентному відомстві і якому довіряється ведення справ, пов'язаних з реєстрацією товарних знаків. Повноваження патентного повіреного засвідчують нотаріально завіреним дорученням.
Первинна інформація
Інформація, що збирається вперше для якої-небудь конкретної мети, з використанням спеціальних досліджуваних методів й процедур.
Періодика
Видання, що виходять із певною періодичністю: газети, журнали й т.п.
Питання-Відповідь
(Q&A) Тип тексту в PR. Його використання створює ілюзію інтерактивності: питання-відповідь. І хоча самі питання найчастіше придумуються тими ж людьми, які готують відповіді на них, і цей тип тексту можна розглядати як маніпулючий інструмент, який підвищує довіру до інформації, яка знаходиться в ньому.
Позиційна заява (position paper)
Короткий і аргументований виклад позиції організації по якому-небудь питанню або доказ своєї правоти в якійсь ситуації. У кризових ситуаціях буває необхідно швидко донести його без перекручувань до цільової аудиторії, тому іноді краще розміщати його на платній основі на правах реклами.
Пошукова система
1) спеціальний сайт, на якому по ключових словах можна одержати посилання на сайти, що відповідають цим словам; 2) комп'ютер, що робить пошук нових сайтів і провідне їхнє індексування по ключових словах для подальшої швидкої видачі списку посилань по запиту ключових слів.
Презентація
Засіб паблік релейшнз, що полягає в представленні нового товару, фірми, яка починає роботу на новому для себе ринку й т.п.
Прес-кит (media-kit)
Добірка матеріалів про фірму/проект/товар для найбільш повного інформування журналістів і відповіді на найбільш ймовірні питання преси. У його склад звичайно входять історична довідка, інформаційна довідка, прес-реліз, а також фотографії, відеоматеріали.
Прес-кліппінг
Контроль і аналіз матеріалів у ЗМІ.
Прес-посередництво (press agentry)
Написання матеріалів або організація спеціальних заходів з метою залучення уваги засобів інформації. Воно передбачає планування й проведення таких заходів (іноді просто трюків), які заслуговують того, щоб стати новиною або привернути увагу до організації, людини, товару або ідеї.
Прес-реліз
Повідомлення, підготовлене для журналістів і редакторів ЗМІ, про подію, захід або інший інформаційний привід. Його головне завдання - повідомити новину таким чином, щоб зацікавити журналіста й спонукати його звернутися за коментарями й додатковою інформацією. Структура прес-релізу являє собою перевернену піраміду: спочатку короткий виклад новини або події, потім - найбільш важливі подробиці (що, де, коли), якщо треба цитати й роз'яснення. Закінчується прес-реліз практичною інформацією - де й коли відбудеться/відбулася подія, умови акредитації/одержання додаткової інформації, а також імена, посади, телефони й інші контактні дані тих людей, у яких журналіст зможе одержати додаткову інформацію.
Прес-тур
Екскурсія, організована для журналістів, з метою залучення уваги до регіону, проекту, заводу або підприємству. Часто може служити самостійним інформаційним приводом.
Проба-media
Програмне забезпечення для автоматизації планування рекламних кампаній у ЗМІ. Дозволяє аналізувати медіа вподобання заданих цільових аудиторій, розраховувати комунікативну ефективність, оптимізувати кампанію при заданому рекламному бюджеті.
Промоушн (Sales Promotion)
безпосереднє стимулювання збуту. Являє собою всі види діяльності, пов'язані з наданням інформації, у тому числі й комерційної реклами про товар або послугу, їхню характеристику, ступінь відповідності запитам споживача.
Просування (Promotion)
Спеціальна активність або організовані події, розраховані на формування й стимулювання інтересу до товару, особистості, організації.